naprawa głośników iPhone

Problemy z dźwiękiem w iPhonie 12 – z czego wynikają?

Użytkownicy iPhone’a 12 oraz 12 Pro mogą spotkać się z problemem odtwarzania dźwięku w trakcie rozmowy telefonicznej. Warto wiedzieć, że producent przygotował klienta na tego typu okoliczność. Dzięki dedykowanemu programowi naprawczemu, wymienione smartfony mogą zostać bezpłatnie naprawione w autoryzowanym serwisie Apple.

Dlaczego głośnik w iPhonie 12 nie działa?

Według dokumentu opublikowanego na stronie pomocy serwisowej Apple, niektóre modele iPhone’ów 12 oraz 12 Pro mogą posiadać uszkodzony głośnik. Charakterystyczne dźwięki podczas rozmowy, a także całkowite uszkodzenie głośnika jest więc powiązane z błędem komponentu wynikającym z zastosowania wadliwego elementu podczas produkcji. W związku z tym, firma Apple proponuje użytkownikom wyżej wymienionych modeli możliwość bezpłatnego wyeliminowania usterki.

Proces naprawy dotyczy wyłączenie iPhone’ów 12 oraz 12 Pro wyprodukowanych między październikiem 2020 a kwietniem 2021. Warto też wiedzieć, że program naprawczy realizowany jest w autoryzowanych serwisach Apple (np. w Warszawie) lub w sklepach, w których dokonało się zakupu telefonu.

Brak dźwięku w iPhonie – czy zawsze chodzi o niesprawny głośnik?

Wyżej opisany program naprawczy obejmuje dość szczególny przypadek, czyli błąd komponentu. Przed udaniem się do serwisu warto jednak sprawdzić czy problem z dźwiękiem nie występuje z innych powodów, które można wyeliminować samodzielnie. Jakie są najczęstsze przyczyny braku dźwięku w iPhonie?

  • Tryb „nie przeszkadzać” – korzystając z tej funkcji, telefon nie informuje użytkownika o alertach, powiadomieniach czy połączeniach.
  • Wyciszenie – brak dźwięku podczas rozmowy może wynikać z włączonego trybu wyciszenia telefonu. W takim przypadku wystarczy przełączyć tryb na standardowy.
  • Opcje głośnika – przed odwiedzeniem naszego serwisu Apple w Warszawie warto sprawdzić również ustawienia głośnika. Aby zweryfikować sposób działania komponentu należy przejść do zakładki Ustawienia > Dźwięki i przesunąć suwak Gong i ostrzeżenia w lewo i w prawo. Jeśli w takim przypadku dźwięk nie będzie słyszalny, najprawdopodobniej głośnik został uszkodzony. W takim przypadku zalecamy skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu urządzeń marki Apple.